search-button
cross-out

Η ώρα του click in shop: 10 ερωτήσεις – απαντήσεις για το πώς θα ψωνίζουμε το επόμενο διάστημ

Η ώρα του click in shop θα σημάνει τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου - Με ποιο τρόπο θα λειτουργήσει.
Η ώρα του click in shop: 10 ερωτήσεις – απαντήσεις για το πώς θα ψωνίζουμε το επόμενο διάστημ

Στο πρώτο τρίμηνο κάθε χρονιάς, το χονδρικό και λιανικό εμπόριο μαζί με την παροχή υπηρεσιών εστίασης και καταλυμάτων, εισφέρουν στη διαμόρφωση του ΑΕΠ κατά περίπου 24-25%. Αυτό δείχνει ότι μια παράταση του lockdown επί μακρόν, μπορεί να προκαλέσει καταστροφικές συνέπειες και το α’ τρίμηνο της νέας χρονιάς το οποίο ούτως ή άλλως θα είναι το 4ο διαδοχικά αρνητικό.

Μπροστά στον κίνδυνο, αύριο κληρώνει η επαναλειτουργία του εμπορίου με την μέθοδο του click in shop, ή click inside ή αγορές με ραντεβού για την ένδυση και την υπόδηση αλλά και με το click away για τα υπόλοιπα καταστήματα. Στην προσπάθεια λοιπόν να διασωθεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι από μια προστιθέμενη αξία της τάξεως των 10-11 δις. ευρώ, οι καταναλωτές καλούνται να προσαρμοστούν στα δεδομένα που αποτυπώνονται μέσα από τις ακόλουθες ερωτήσεις και απαντήσεις.

1. Ποιο είναι το βασικό χαρακτηριστικό του click inshop;

2. Θα μπορεί να διαλέγει όποιο προïόν θέλει ο πελάτης;

Η λογική είναι ότι ο καταναλωτής θα έχει προεπιλέξει το προϊόν που θα θέλει να αγοράσει και θα το έχει “δεσμεύσει” είτε τηλεφωνικά είτε μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος του καταναλωτή. Για υγειονομικούς λόγους, το ζητούμενο είναι να αποφευχθεί η παρατεταμένη παραμονή πελατών εντός του καταστήματος και φυσικά η πολυκοσμία. Άρα το μοντέλο θα είναι “παραγγέλνω-κλείνω ραντεβού-μπαίνω στο κατάστημα για να ολοκληρώσω τη συναλλαγή”. Το… shopping therapy και το “κατέβασμα προϊόντων από τα ράφια” μέχρι να γίνει η τελική επιλογή, δεν θα επιτρέπεται.

3. Επιτρέπεται η δοκιμή των προϊόντων με το click inside;

Ναι θα επιτρέπεται. Η έλλειψη δυνατότητας δοκιμής των προϊόντων είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους οι καταναλωτές απέφυγαν να αγοράσουν ρούχα και παπούτσια με το click away κάτι που έχει ήδη γίνει σαφές στο υπουργείο Ανάπτυξης. Τα έτοιμα συσκευασμένα προϊόντα (ηλεκτρονικά είδη, παιχνίδια κλπ) είχαν πολύ μεγαλύτερη ζήτηση σε σχέση με τις πωλήσεις ρούχων και παπουτσιών και τώρα το click inside θεωρείται ότι είναι μια ευκαιρία για “πάρουν μπροστά” και αυτές οι επιχειρήσεις ειδικά που το νέο εύρημα για τη διενέργεια συναλλαγών συμπίπτει χρονικά και με τις χειμερινές εκπτώσεις.

CLICK AWAY

4. Θα μπορώ να πληρώνω με μετρητά;

Το πιθανότερο είναι πως ναι και αυτό θεωρείται ακόμη ένα πλεονέκτημα του click inside σε σχέση με το click away το οποίο λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά με “ηλεκτρονικό χρήμα” (πιστωτική ή χρεωστική κάρτα). Το click inside θα μπορεί να εξυπηρετήσει και ανθρώπους που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να πληρώνουν με πλαστικό χρήμα.

5. Θα μπορώ να αλλάξω το προϊόν;

Ναι αλλά και πάλι με ραντεβού. Φυσικά, θα είναι πιο εύκολο καθώς ο καταναλωτής θα μπορεί για παράδειγμα με το ίδιο ραντεβού να παραδώσει το προϊόν που δεν θέλει και να παραλάβει το καινούργιο (π.χ ένα διαφορετικό νούμερο). Σε περίπτωση όλα τα δικαιώματα υπαναχώρησης, εγγύησης κλπ που έχει ο καταναλωτής, θα εξακολουθήσουν να ισχύουν κανονικά.

6. Θα υπάρχουν περιορισμοί;

Ασφαλώς. Ανάλογα με την επιφάνεια του καταστήματος και τον αριθμό των εργαζομένων θα πρέπει να προγραμματίζονται τα ραντεβού ώστε να αποφεύγεται η κοσμοσυρροή. Αναμονή πελατών εντός του καταστήματος πέραν αυτών που θα έχουν προγραμματισμένο ραντεβού, θα απαγορεύεται.

7. Θα υπάρχουν και χρονικοί περιορισμοί;

Είναι σαφές ότι το μέτρο δεν σχεδιάζεται με στόχο να μπαίνει ο πελάτης στο μαγαζί και να διαλέγει επί μια ώρα. Άλλωστε δεν συμφέρει και τον καταστηματάρχη ο οποίος θα θέλει να εξυπηρετήσει όσο το δυνατόν περισσότερους. Το θέμα είναι αν ο χρονικός περιορισμός θα μπει στην υπουργική απόφαση (είναι πολύ πιθανό) όπως συνέβη και με το click away.

8. Θα υπάρξει αλλαγή στο πλαίσιο των εκπτώσεων λόγω του click away;

Το πιθανότερο είναι πως ναι και ένα σενάριο έχει να κάνει με την επιμήκυνση της περιόδου των εκπτώσεων καθώς έχει ήδη χαθεί μια εβδομάδα. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο αλλαγών υποστηρίζοντας ότι το ζητούμενο τώρα είναι να βοηθηθούν οι επιχειρήσεις να ξεστοκάρουν, ειδικά αυτές που δραστηριοποιούνται στον χώρο της ένδυσης και της υπόδησης.

9. Θα επιτραπεί το click inside και στα μεγάλα εμπορικά κέντρα;

Δεν έχει αποσαφηνιστεί αλλά δεν θα πρέπει να θεωρείται καθόλου δεδομένο. Οι επιδημιολόγοι θα είναι αρνητικοί στο να δημιουργηθούν προϋποθέσεις συνωστισμού σε κλειστούς χώρους. Το click away έχει επιτραπεί στα κλειστά εμπορικά κέντρα μόνο για κεντρική διαχείριση των παραδόσεων ή με την μέθοδο του drive through. Το click inside δεν είναι εύκολο να λειτουργήσει καθώς ακόμη και αν τα καταστήματα λειτουργήσουν με τη μέθοδο των ραντεβού είναι ένα ερώτημα το κατά πόσο θα μπορεί να ελεγχθεί η είσοδος στο εμπορικό κέντρο μόνο όσων θα επιδεικνύουν το μήνυμα που θα αποδεικνύει ότι έχει κλειστεί κάποιο ραντεβού. Πάντως, αν τελικώς λειτουργήσουν και τα εμπορικά κέντρα, είναι δεδομένο ότι θα υπάρχει περιορισμός ώστε να εισέρχονται στον κλειστό χώρο μόνο οι έχοντες ραντεβού.

10. Οι εμπορικές επιχειρήσεις που θα λειτουργήσουν με το click inside θα εξακολουθήσουν να θεωρούνται πληττόμενες;

Ούτως ή άλλως, για τον Γενάρη και τον Φλεβάρη, θα ισχύσει για τις λιανεμπορικές επιχειρήσεις η μείωση του ενοικίου κατά 100% και 80% αντίστοιχα. Επίσης, θα εξακολουθήσει να ισχύει το μέτρο της αναστολής των συμβάσεων εργασίας ενώ οι εμπορικές επιχειρήσεις έχουν ήδη κάνει τις αιτήσεις τους για να χρηματοδοτηθούν μέσω της επιστρεπτέας προκαταβολή 5 κάτι που θα γίνει στις 25 Ιανουαρίου. Το μέτρο θα εφαρμοστεί στην κατεύθυνση του να αρχίσει να παράγεται κάποιος τζίρος και δεν θα αντιμετωπιστεί ως πλήρης επιστροφή στην κανονικότητα.

Πηγή: thetoc.gr

Ακολουθήστε το zinapost.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για Lifestyle, Showbiz, Gossip News και αποκλειστικά βιντεο.

Newsroom

Latest

zinapost.gr