Ελένη Μενεγάκη: Το δώρο που κάνει κάθε χρόνο στον εαυτό της στα γενέθλια της

Λίγο πριν την πρεμιέρα της την Δευτέρα 1η Οκτωβρίου η Ελένη Μενεγάκη σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις της μίλησε στο περιοδικό Gala. Είστε η Eλληνίδα πρέσβειρα της εκστρατείας ενημέρωσης για τον καρκίνο του μαστού. Εχετε ενώσει τις δυνάμεις σας με τον Δούκα Χατζηδούκα, ο οποίος σχεδιάζει το βραχιόλι-σύμβολο της εκστρατείας, και στηρίζετε ενεργά κάθε […]

Λίγο πριν την πρεμιέρα της την Δευτέρα 1η Οκτωβρίου η Ελένη Μενεγάκη σε μια από τις σπάνιες συνεντεύξεις της μίλησε στο περιοδικό Gala.

Είστε η Eλληνίδα πρέσβειρα της εκστρατείας ενημέρωσης για τον καρκίνο του μαστού. Εχετε ενώσει τις δυνάμεις σας με τον Δούκα Χατζηδούκα, ο οποίος σχεδιάζει το βραχιόλι-σύμβολο της εκστρατείας, και στηρίζετε ενεργά κάθε εκδήλωση που αφορά στην πρόληψη. Τι ήταν εκείνο που σας ευαισθητοποίησε να συμμετάσχετε σε αυτή την καμπάνια και ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να στείλετε στις γυναίκες; 

Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ευαισθησία για να καταλάβει κανείς πως ο καρκίνος του μαστού μπορεί να θεραπευτεί αν διαγνωστεί έγκαιρα – μόνο ελάχιστη κοινή λογική. Είμαι γυναίκα, το θέμα με αφορά. Το μήνυμα που θα ήθελα να στείλω είναι το ίδιο, όπως κάθε χρόνο. Να μην παραμελούμε τα τρία «πρέπει» που σώζουν ζωές: τακτική αυτοεξέταση, μαστογραφία μία φορά τον χρόνο -εγώ επιλέγω να την κάνω την ημέρα των γενεθλίων μου, σαν δώρο προς τον εαυτό μου- και μια κλινική εξέταση από ειδικό γιατρό.

Πώς πιστεύετε ότι μπορείτε να βοηθήσετε στην ενημέρωση των γυναικών για την αξία της πρόληψης στη ζωή τους;

Οπως μπορεί να βοηθήσει οποιοσδήποτε άνθρωπος που έχει ένα δημόσιο βήμα και λόγο – ιδίως σε μια χώρα όπου τα ποσοστά έγκαιρης διάγνωσης του καρκίνου του μαστού είναι ακόμα χαμηλά σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Αυτό σημαίνει πως όσο πιο πολλοί και όσο πιο πολύ μιλάμε γι’ αυτό, ενημερώνοντας τις γυναίκες ή θυμίζοντάς τους να μην αμελούν τις προληπτικές εξετάσεις τους, τόσο το καλύτερο.

Πιστεύετε στη δύναμη των κοινωνικών δικτύων για τον σκοπό αυτό;

Ναι, πάρα πολύ. Εχει αποδειχτεί ότι τα κοινωνικά δίκτυα -ή ίσως θα έπρεπε να πω οι χρήστες τους- διαθέτουν εξαιρετικά αντανακλαστικά, που βοηθούν στην ταχύτατη διάδοση μιας πληροφορίας ή μιας ιδέας. Γιατί λοιπόν να μη χρησιμοποιήσουμε αυτό το «υπερόπλο» για καλό σκοπό;