search-button
cross-out

Το “Τρίτο Στεφάνι” έρχεται στο Παλλάς δια χειρός Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη

Το “Τρίτο Στεφάνι” έρχεται στο Παλλάς δια χειρός Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη

«Το Τρίτο Στεφάνι», σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, με πρωταγωνίστριες την Μαρία Καβογιάννη και την Μαρία Κίτσου, έρχεται στο Θέατρο Παλλάς, από τις 10 Οκτωβρίου 2020.

Παρά τις αντίξοες συνθήκες και την αβεβαιότητα της τελευταίας περιόδου, οι Θεατρικές Σκηνές προετοιμάζονται πυρετωδώς και έχοντας πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα υγειονομικής προστασίας, με βασικό γνώμονα την προστασία του κοινού και του προσωπικού, κάνουν το μεγάλο βήμα και παρουσιάζουν την μεγαλύτερη παραγωγή της χρονιάς!

«Το Τρίτο Στεφάνι», το αριστούργημα του Κώστα Ταχτσή, θα ζωντανέψει τον Οκτώβριο στο θέατρο Παλλάς, με την υπογραφή του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, και τις Μαρία Καβογιάννη και Μαρία Κίτσου στους εμβληματικούς ρόλους της Εκάβης και της Νίνας. Η μεγάλη παραγωγή των Θεατρικών Σκηνών θα παρουσιαστεί σε ολοκαίνουργια διασκευή που αναδεικνύει τις αφηγηματικές αρετές και την ποίηση του μυθιστορήματος, σεβόμενη την πρόθεση του συγγραφέα για μια ιστορία που, όπως και η ζωή, ανοίγει και κλείνει σαν κύκλος. Ένας εικοσαμελής θίασος σημαντικών ηθοποιών μπαίνει στη δίνη της νέας, πρωτότυπης μουσικής του Μίνου Μάτσα, φέρνοντας επί σκηνής τους ήχους και τις εικόνες μιας ολόκληρης εποχής.

Το μυθιστόρημα–σταθμός του Ταχτσή, από τα πλέον αγαπημένα του ελληνικού κοινού διαχρονικά, που στο παρελθόν έγινε σήριαλ από τον Γιάννη Δαλιανίδη και αποτέλεσε υλικό για πολύ επιτυχημένες παραστάσεις σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή και Θανάση Παπαγεωργίου, είναι μια κατάθεση μνήμης όπου μέσα από τις προσωπικές ιστορίες των ηρώων περνάει ολόκληρη η σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας. Όχι με διάθεση διδακτική, αλλά μ᾽ ένα σπάνιο χιούμορ που αναδεικνύει καίρια όλα εκείνα για τα οποία αξίζει να παλεύει κανείς στη ζωή.

Αυτό που μαγνητίζει σήμερα στο «Τρίτο Στεφάνι», κιαυτό που την ίδια στιγμή του χαρίζει τη διαχρονική του γοητεία, είναι μια ανελέητη κατάφαση στη ζωή. Τα πρόσωπα αυτού του δράματος, οι «ατσάλινοι» άνθρωποι μιας άλλης εποχής, σχεδόν σαν Παπαδιαμαντικοί ήρωες, υποφέρουν, απελπίζονται, κλαίνε γοερά, ματώνουν,αλλά ποτέ δε χάνουν πραγματικά την πίστη τους στη ζωή, σ᾽ αυτό που φέρνει το αύριο. Γελάνε δυνατά και λαγαρά μπροστά σε κάθε δυσκολία, και μας δείχνουν το δρόμο. Γι’ αυτούς ακριβώς του λόγους, το «Στεφάνι», που τόσο ανθίσταται στην ηθογράφηση και τόσο αναδεικνύει τον ρεαλισμό, είναι μια υπόθεση ανθρώπων που δεν παύουν ποτέ να είναι νέοι. Τότε και σήμερα.

Ένα γνήσια ρωμαίικο ψηφιδωτό συναισθημάτων, το «Τρίτο Στεφάνι» εμπεριέχει όλη την πλούσια Ελληνικότητα που με τόσο πάθος αναζήτησαν και ανέδειξαν δημιουργοί όπως ο Τσαρούχης και ο Χατζιδάκις, και μας θυμίζει με τον πιο καθαρό τρόπο πόσο οι μετόπες του Παρθενώνα, τα βυζαντινά τέμπλα, και τα σύγχρονα μνημεία όπως ο Λευκός Πύργος στη Θεσσαλονίκη ή το μέγαρο της Ακαδημίας στο κέντρο της Αθήνας, είναι όλα κομμάτια μιας συνεχούς ροής, μιας ψυχικής εποχής στο γαλανό ταξίδι των Ελλήνων προς την ίδια τη ζωή. Η Εκάβη και η Νίνα αγαπιούνται, ψυχραίνονται, μιλούν ακατάπαυστα, και σιωπούν μόνο μπροστά σ᾽ αυτό που τις υπερβαίνει, που όλους μας υπερβαίνει, και κουβαλούν πάντα το όμορφο και παράξενο φορτίο της πατρίδας που τις γέννησε, όπως το«μυθολόγησε» ο Ελύτης:

«Όμορφη και παράξενη πατρίδα /Ωσάν αυτή που μου ‘λαχε δεν είδα / Ρίχνει να πιάσει ψάρια πιάνει φτερωτά / Στήνει στη γη καράβι κήπο στα νερά / Κλαίει φιλεί το χώμα ξενιτεύεται / Μένει στους πέντε δρόμους αντρειεύεται […]»

Το 2009, ο ΜένηςΚουμανταρέαςγράφει για τον Ταχτσή:

«Ο Ταχτσής, όντας ο ίδιος στη ζωή του ένας χείμαρρος λόγου και ελευθεριότητας, υιοθέτησε και στο βιβλίο του τον τρόπο αυτό. Ένα συνεχές μουρμούρισμα διατρέχει όλο το κείμενο, το ίδιο αυτό μουρμούρισμα που ο συγγραφέας ήξερε καλά από την οικογένειά του και τα συγγενικά του πρόσωπα. Είναι οι ευχές, οι κατάρες, οι αφορισμοί, που όλοι ακούμε στις οικογένειές μας σε οποιαδήποτε τάξη και αν ανήκουμε. «Που να μη λειώσουν τα κόκαλά σου!», «Θου Κύριε φυλακήν τω στόματί μου!», «Αχ, βρε κερατά θεέ», «Δεν έχεις πια καθόλου τσίπα επάνω σου;», «Σσσ κι οι τοίχοι έχουν αφτιά!», «Μύγα τσετσέ σ’ έχει τσιμπήσει, κακό χρόνο να ’χεις;», «Σκάσε κτήνος» και άλλα πολλά. Όμως εδώ στον Ταχτσή οι εκφράσεις αυτές αποκτούν μια ιδιαιτερότητα. Δεν είναι γαρνίρισμα αλλά ουσία. Είναι ο πρώτος που έκανε ύφος τη γλώσσα των μικροαστών. Είχε την ευφυΐα αλλά και το ταλέντο να την αναπαραγάγει σχεδόν θεατρικά. […] Όταν κάποτε ρώτησα τον Ταχτσή γιατί δεν γράφει ένα νέο μυθιστόρημα, εφόσον όλοι ασχολούνται με το «Τρίτο Στεφάνι» και κινδύνευε να χαρακτηριστεί συγγραφέας του ενός βιβλίου, εκείνος με κοίταξε λυπημένα: «Τρέμω να ξαναπεράσω αυτά που πέρασα με το Τρίτο στεφάνι. Κανείς δεν μπορεί να φανταστεί τι μου κόστισε αυτό το βιβλίο. Το έχω πληρώσει με τη μισή μου ζωή». […]

Μέσα από την κοινότοπη ιστορία δύο γυναικών, οι οποίες κινούν τα νήματα της μοίρας των αρσενικών, δίνει έναν πίνακα της μεταπολεμικής κοινωνίας με φλας μπακ στην εποχή των Βαλκανικών, της Μικρασίας και άμεσες αναφορές στην εποχή του Μεταξά, την Κατοχή, εστιάζοντας στο εμφυλιακό και μετεμφυλιακό τοπίο. Τα ιστορικά γεγονότα περνάνε μέσα από τη ζωή των ηρώων του κατορθώνοντας να απογειώσουν τη ζωή αυτή σε συλλογικό δράμα. […]

Εδώ έχουμε να κάνουμε με το έπος της ανερχόμενης τάξης, αυτής που αργότερα βαφτίστηκε με το επίθετο «μικροαστική». […] O ευαίσθητος αναγνώστης, τα «παιδιά τα φανατικά για γράμματα», όσοι νέοι αναγνώστες προστεθούν, θα εκτιμήσουν τις περιπέτειες της Εκάβης και της Νίνας, αλλά και τη συλλογική περιπέτεια του ρωμαίικου, που προβάλλεται στο βάθος […]. Το Τρίτο στεφάνι θα τους αποκαλύψει από πού ξεκίνησαν οι Εκάβες και οι Νίνες. Θα τους δείξει ποια είναι η ζωή μας σήμερα και γιατί είναι αυτή και όχι άλλη. […]»

Ακολουθήστε το zinapost.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για Lifestyle, Showbiz, Gossip News και αποκλειστικά βιντεο.

Events

Latest

Η «καλύτερη αγγελία όλων των εποχών» Όλη η Ελλάδα μιλάει για τον πιο φιλόξενο σπιτονοικοκύρη και το υπέροχο σπίτι του
Ελλάδα

Η «καλύτερη αγγελία όλων των εποχών» Όλη η Ελλάδα μιλάει για τον πιο φιλόξενο σπιτονοικοκύρη και το υπέροχο σπίτι του

Ακάθιστος Ύμνος- Πώς δημιουργήθηκε το αριστούργημα της βυζαντινής υμνογραφίας που ψάλλεται απόψε
Ελλάδα

Ακάθιστος Ύμνος- Πώς δημιουργήθηκε το αριστούργημα της βυζαντινής υμνογραφίας που ψάλλεται απόψε

Υπόθεση Εμίλ: Νέα θεωρία για τον θάνατο του αγοριού – Μπορεί να τον κατασπάραξε λύκος
Κόσμος

Υπόθεση Εμίλ: Νέα θεωρία για τον θάνατο του αγοριού – Μπορεί να τον κατασπάραξε λύκος

“Ο Παράδεισος των κυριών” – Η Αμαλία αποφυλακίζεται
TV Program

“Ο Παράδεισος των κυριών” – Η Αμαλία αποφυλακίζεται

Επτά ερωτήσεις και απαντήσεις για τη γρίπη των πτηνών – Τι ανησυχεί τους ειδικούς, τι πρέπει να προσέχουμε
Health

Επτά ερωτήσεις και απαντήσεις για τη γρίπη των πτηνών – Τι ανησυχεί τους ειδικούς, τι πρέπει να προσέχουμε

Νικόλας Φαραντούρης: Ο νομικός, συγγραφέας, πατέρας 3 παιδιών και υποψήφιος Ευρωβουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ στις «Αλήθειες με τη Ζήνα»
Videos

Νικόλας Φαραντούρης: Ο νομικός, συγγραφέας, πατέρας 3 παιδιών και υποψήφιος Ευρωβουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ στις «Αλήθειες με τη Ζήνα»

Εξελίξεις στην υπόθεση της σεξουαλικής κακοποίησης από δημόσιο υπάλληλο στη Νίσυρο – Στο μικροσκόπιο 6 καταγγελίες
Zina's Blog

Εξελίξεις στην υπόθεση της σεξουαλικής κακοποίησης από δημόσιο υπάλληλο στη Νίσυρο – Στο μικροσκόπιο 6 καταγγελίες

Έγκλημα στους Αγίους Αναργύρους: Γιατί δεν πήγε η μητέρα της 28χρονης Κυριακής να καταθέσει στη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων- Όλο το ρεπορτάζ στις “Αλήθειες με τη Ζήνα”
Videos

Έγκλημα στους Αγίους Αναργύρους: Γιατί δεν πήγε η μητέρα της 28χρονης Κυριακής να καταθέσει στη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων- Όλο το ρεπορτάζ στις “Αλήθειες με τη Ζήνα”

zinapost.gr