search-button
cross-out

Κιάρα Φεράνι: Η αποκαθήλωση μιας influencer – Πώς από την κορυφή βρέθηκε στον πάτο εξαιτίας ενός… κέικ

Η πιο διάσημη fashion blogger-influencer του πλανήτη που έγινε μάθημα στο Χάρβαρντ βλέπει την αυτοκρατορία της να καταρρέει - H ιστορία πίσω από το κορίτσι-φαινόμενο της μόδας
Κιάρα Φεράνι: Η αποκαθήλωση μιας influencer – Πώς από την κορυφή βρέθηκε στον πάτο εξαιτίας ενός… κέικ

Έρχεται κάποια στιγμή που τα παραμύθια τελειώνουν. Η πριγκίπισσα του παραμυθιού «Το ξανθό κορίτσι που έβγαζε ωραίες σέλφι» -στην περίπτωσή μας η Κιάρα Φεράνι– ίσως να αναγκαστεί να βγάλει το στέμμα της- και να το παραδώσει σε μια άλλη influencer. Το κοινό της που τόσο πίστευε σε εκείνη και αγόραζε με κλειστά μάτια ό,τι τους πρότεινε δεν είναι πια εκεί για να την στηρίζει…

Όλα ξεκίνησαν το 2009, όταν η Κιάρα έδωσε 10 δολάρια για τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας, που έμελλε να γίνει ένα από τα διασημότερα fashion blogs του κόσμου, το «The Blonde Salad».

Η Ιταλίδα influencer και μια εκ των πιο επιδραστικών ανθρώπων στη μόδα, η οποία έχει πλέον σχεδόν 30 εκατομμύρια followers στο Instagram, αντιμετωπίζει πρόστιμο 1 εκατομμυρίου δολαρίων, αφού κατηγορήθηκε ότι παραπλάνησε τους followers της για να αγοράσουν ένα κέικ, αλλά δεν δώρισε τα έσοδα.

Τον Νοέμβριο του 2022, η Φεράνι, η οποία είναι ιδιοκτήτρια ενός brand μόδας και ενός πρακτορείου μάρκετινγκ, συνεργάστηκε με την ιταλική μάρκα ζαχαροπλαστικής Balocco για να λανσάρει ένα ειδικό pandoro, το οποίο είναι ένα χριστουγεννιάτικο επιδόρπιο. Το προϊόν ήταν συσκευασμένο σε ένα ροζ κουτί που έφερε το όνομα και το λογότυπο της Φεράνι.

Το προϊόν διαφημίστηκε στον λογαριασμό της στο Instagram εκείνη την εποχή ως μια φιλανθρωπική πρωτοβουλία που θα βοηθούσε τα παιδιά που νοσηλεύονταν για καρκίνο των οστών στο νοσοκομείο Regina Margherita στο Τορίνο της Ιταλίας.

Η ιταλική Αρχή Ανταγωνισμού διερεύνησε την εκστρατεία και διαπίστωσε ότι επειδή η τιμή του κέικ ειδικής έκδοσης ήταν υψηλότερη από τα κανονικά κέικ, πίστευε ότι η εκστρατεία της Φεράνι «παραπλανούσε» τους καταναλωτές, ώστε να νομίζουν ότι η αυξημένη τιμή θα οδηγούσε σε δωρεά για το νοσοκομείο. (Τα επώνυμα κέικ pandoro πωλούνταν για περισσότερα από 9 ευρώ το καθένα, ενώ κανονικά η τιμή του ανέρχεται στα 3,70 ευρώ), όπως αναφέρει το Business Insider.

Σύμφωνα με την Αρχή, δύο εταιρείες που συνδέονται με την Φεράνι έλαβαν πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ, ή 1,1 εκατομμύριο δολάρια, από τη συμφωνία, ενώ η μόνη δωρεά που έγινε ήταν τον προηγούμενο Μάιο ύψους 50.000 ευρώ από την Balocco.

Ως αποτέλεσμα, η Balocco τιμωρήθηκε με πρόστιμο 420.000 ευρώ / 460.000 δολάρια και η Φεράνι και οι εταιρείες της με πρόστιμο 1,075 εκατ. ευρώ / 1,1 εκατ. δολάρια.

Νέο έτος, νέα αρχή; Μάλλον όχι

Τώρα με την αλλαγή του έτους θα ξεχαστούν όλα; Εάν η influencer ήλπιζε κάτι τέτοιο, τότε μάλλον θα απογοητευτεί. Ήδη έχουν αρχίσει να αποστασιοποιούνται οι πρώτοι χορηγοί, στους οποίους ουσιαστικά στηρίζεται ολόκληρη η επιχείρηση της εκατομμυριούχου. Η Coca-Cola ανακοίνωσε την ακύρωση ενός διαφημιστικού σποτ που επρόκειτο να προβληθεί στο Φεστιβάλ του Σαν Ρέμο στα τέλη Ιανουαρίου – για την Ιταλία αυτό είναι σαν κατά τη διάρκεια του ημιχρόνου του Super Bowl στις Η.Π.Α. να έδιωχναν τη Ριάννα από τη σκηνή.

Η Φεράνι είναι μία προσωπικότητα που μπορεί κάλλιστα να ανταγωνιστεί σε δημοτικότητα ακόμη και τη δεξιά πρωθυπουργό Τζόρτζια Μελόνι. Η 36χρονη, μητέρα δύο παιδιών και σύζυγος του Ιταλού ράπερ Φέντεζ, είναι γνωστή και στη Γερμανία. Τα τελευταία χρόνια το όνομά της φιλοξενούταν συχνά στις κοσμικές στήλες, ενώ απέκτησε και το δικό της reality show στην τηλεόραση. Επιπλέον, η Φεράνι τοποθετούταν συχνά και επί κοινωνικών ζητημάτων.

H «σούπερ σταρ» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – Πώς έχτισε την αυτοκρατορία της

Το 2009, η Φεράνι εγκαινίασε το blog της «The Blonde Salad», το οποίο επικεντρώθηκε στη μόδα και στον τρόπο ζωής.

Εκείνη την εποχή, σπούδαζε διεθνές δίκαιο στο Πανεπιστήμιο Bocconi του Μιλάνου, αλλά εγκατέλειψε πριν ολοκληρώσει το πτυχίο της, καθώς η καριέρα της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανθούσε, ανέφεραν οι Financial Times. Η έξυπνη απόφασή της να γράφει και να επικοινωνεί στα αγγλικά -παρότι Ιταλίδα- και η επιμονή της όπως και η προσοχή που έδινε σε κάθε λεπτομέρεια την έκανε να ξεχωρίσει από την πρώτη στιγμή.

Όταν κατάλαβε ότι αποτελεί πηγή έμπνευσης για πολλούς ανθρώπους, δεν έχασε χρόνο αλλά αποφάσισε να χρησιμοποιήσει αυτή την επιδραστικότητά της για να χτίσει εμπορικές συνεργασίες. Πάντα έκανε βήματα που θα μπορούσαν να εξελίξουν το blog και τη δουλειά της και ποτέ δεν δίστασε να απορρίψει οτιδήποτε δεν της ταίριαζε απόλυτα, ακόμη κι αν αυτό σήμαινε ότι θα έχανε αρκετά χρήματα. Αυτή η επιλεκτικότητα της μόνο κέρδος της πρόσφερε αφού με τα «όχι» που είπε σε πολλά μικρά brands κατάφερε να καθιερωθεί ως μια style guru και να προσελκύσει τα luxury brands, τα οποία πίστευαν ότι της ταιριάζουν.

Το 2011, χαρακτηρίστηκε ως η «blogger of the moment» σε άρθρο της Teen Vogue. Κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης στο δημοσίευμα, η διάσημη περσόνα δήλωσε ότι ξεκίνησε το blog ως έναν χώρο για να συζητά για τη μόδα, τα ταξίδια και το φαγητό και για να εμπνεύσει άλλους ανθρώπους.

Το blog της Ferragni εξελίχθηκε τελικά σε ένα πρακτορείο ταλέντων και στρατηγικής μάρκετινγκ, ενώ αργότερα λάνσαρε μια μάρκα υποδημάτων και μόδας με το δικό της όνομα.

Για πρώτη φορά στη λίστα Forbes 30 under 30 σε ηλικία 27 ετών

Η influencer, η οποία σήμερα είναι 36 ετών, παρουσιάστηκε στην κατηγορία τέχνης και στυλ του Forbes το 2015, τονίζοντας τον οικονομικό θρίαμβο της εταιρείας υποδημάτων της, η οποία πωλούσε τότε προϊόντα σε 200 καταστήματα σε 25 χώρες.

Την ίδια χρονιά, η Φεράνι χρησιμοποιήθηκε ακόμη ως case study για το Harvard Business School, το οποίο εξέτασε την επιτυχία του ιστολογίου της.

Η Φεράνι συνέχισε να συγκεντρώνει διακρίσεις από το Forbes τα επόμενα χρόνια.

Έχοντας στήσει μόνη της έναν διαδικτυακό κολοσσό με χιλιάδες διαφημίσεις και αμέτρητους followers, η πιο δυναμική influencer στον κόσμο -σύμφωνα με τη Forbes στο τέλος του 2017- έγινε CEO αλλά και πρόεδρος της εταιρίας της, The Blonde Salad. Αποφάσισε να μπει και στον επιχειρηματικό χώρο και έτσι ξεκίνησε τη δική της σειρά ρούχων και αξεσουάρ, τα οποία είναι διαθέσιμα στο δικό της site, στο The Blonde Salad, αλλά και σε καταστήματα στο Μιλάνο, το Παρίσι και τη Σαγκάη, σε pop-up καταστήματα, όπως το Selfridges και το Le Bon Marche, αλλά και σε ιστοτόπους της Κίνας.

«Θα ήθελα να δημιουργήσω κάτι που μπορώ να φορέσω εγώ και που μπορεί να φορέσει η μητέρα μου και που μπορούν να φορέσουν οι μικρότερες αδελφές μου. Δεν είναι παιχνίδι για εμένα, συνειδητοποίησα πως υπάρχουν μερικά κομμάτια, τα οποία χρειάζεται να βελτιωθούν και φυσικά υπάρχουν έξοδα τα οποία οφείλουν να κοπούν» έχει πει με σοβαρότητα, αφήνοντας να φανεί ότι έχει ένα ξεκάθαρο επιχειρηματικό πλάνο.

Η Κιάρα Φεράνι έχει καταφέρει να γίνει διάσημη, επειδή είναι απλώς ο εαυτός της. Προωθεί τη δουλειά της από τα social media, κατά κύριο λόγο, χωρίς ωστόσο να ακολουθεί κάποια στρατηγική για τις αναρτήσεις της, αλλά με βάση το ένστικτό της. «Εάν νιώσω την επιθυμία να κάνω κάτι, το κάνω. Αυτό είναι μία δύναμη σ’ έναν κόσμο που κερδίζει όποιος είναι αυθεντικός», είχε δηλώσει.

Χαρακτηρίστηκε ως κορυφαία fashion influencer το 2017 και κατέλαβε τη θέση 21 των κορυφαίων δημιουργών το 2023, σημειώνοντας τις συνεργασίες της με high-end brands, στις οποίες συμπεριλαμβάνονταν ονόματα όπως Louis Vuitton, Gucci και Prada.

Αποτέλεσε το αντικείμενο πολλών τηλεοπτικών εκπομπών και ντοκιμαντέρ

Το 2019, ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο «Chiara Ferragni: Unposted», το οποίο ακολούθησε τη διαδρομή της influencer από blogger σε επιχειρηματία, έκανε πρεμιέρα στο 76ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.

Δύο χρόνια αργότερα, το Prime Video κυκλοφόρησε την πρώτη σεζόν του ριάλιτι σόου «The Ferragnez», μια σειρά 8 επεισοδίων που παρουσίαζε τη ζωή της Φεράνι, του συζύγου της Federico Leonardo Lucia (διάσημος Ιταλός μουσικός που χρησιμοποιεί επίσης το ψευδώνυμο Fedez) και του γιου τους Leone.

Ο Fedez είναι και αυτός αστέρι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με 14,8 εκατομμύρια followers στο Instagram, ενώ το κοινό hashtag του ζευγαριού #ferragnez έχει χρησιμοποιηθεί σε πάνω από 139.000 αναρτήσεις.

Μια δεύτερη σεζόν της σειράς ντοκιμαντέρ τους κυκλοφόρησε νωρίτερα φέτος.

Εν μέσω του πρόσφατου σκανδάλου, η τεράστια διαδικτυακή παρουσία της Φεράνι συνεχίζει να καλύπτει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Παράλληλα με τα δεκάδες εκατομμύρια followers της στο Instagram, η Ιταλίδα σούπερ σταρ έχει 6,4 εκατομμύρια followers στο TikTok, όπου δημοσιεύει τακτικά βίντεο από την οικογενειακή της ζωή.

Η σελίδα της στο Facebook που είναι αφιερωμένη στο αρχικό της ιστολόγιο έχει πάνω από 1,2 εκατομμύρια οπαδούς, ενώ η influencer έχει επίσης ένα σημαντικό κοινό 779.000 ατόμων στο X (πρώην Twitter).

Το μέλλον της Φεράνι μοιάζει προς το παρόν αβέβαιο. Κατά τις χειμερινές εκπτώσεις του τελευταίου Σαββατοκύριακου στην Ιταλία το κατάστημα της Φεράνι στη Ρώμη ήταν άδειο. Από την άλλη πλευρά πάντως η γκρι μάλλινη ολόσωμη φόρμα (με τιμή στα 600 ευρώ) που φορούσε η Φεράνι στο βίντεο της απολογίας της εξαντλήθηκε σχεδόν αμέσως…

newmoney.gr

Ακολουθήστε το zinapost.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για Lifestyle, Showbiz, Gossip News και αποκλειστικά βιντεο.

Lifestyle

Latest

zinapost.gr