search-button
cross-out

Άχρηστες τηλεοπτικές πληροφορίες

Άχρηστες τηλεοπτικές πληροφορίες

Γράφει η Νανά Παλαιτσάκη

Διάβασα μια πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση του πολύ έμπειρου δημοσιογράφου στα τηλεοπτικά Γρηγόρη Μελά σχετικά με την τηλεθέαση των μεγάλων τηλεοπτικών καναλιών την περίοδο που ο Κορονοϊός ήταν σε πλήρη ανάπτυξη. Οι μετρήσεις αφορούσαν τον μήνα Απρίλιο

Εμφανίζεται λοιπόν ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο που θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους πολύ σοβαρά όσοι σχεδιάζουν προγράμματα.
Ένα 30% της συνολικής τηλεθέασης πηγαίνει στα “others”.  Αυτά δεν είναι άλλα από τα μικρά τηλεοπτικά κανάλια. Γιατί λοιπόν εκείνοι που ανοίγουν τον τηλεοπτικό δέκτη τους δεν βλέπουν μεγάλα κανάλια πια; (Αυτό είναι μια σημαντική είδηση και καθόλου άχρηστη πληροφορία για εκείνους που σχεδιάζουν εκπομπές στην τηλεόραση).
Τα δελτία ειδήσεων και οι ενημερωτικές εκπομπές έχουν γίνει απολύτως μονοθεματικά. Κορονοϊός . Όλες οι ειδήσεις, οι δηλώσεις, οι αναλύσεις, οι προσεγγίσεις, οι εκτιμήσεις αφορούν την πανδημία σχεδόν αποκλειστικά και μόνο. Με αυτό ως γεγονός κατανοώ την κόπωση του κόσμου .
Πάμε τώρα στο κομμάτι της ψυχαγωγίας, με δεδομένο ότι αγαπημένα σήριαλ σταμάτησαν λόγω του ιού .
Προσπάθησα να δω λίγο τις παραδοσιακές ψυχαγωγικές εκπομπές. Από το όσο μπόρεσα και είδα, κατάλαβα ότι ή τρώνε από τους τόκους τους, ή τρώνε τις “σάρκες τους”.
Ανακυκλώνουν ίδια θέματα, ίδια πρόσωπα, ίδια κουτσομπολιά με παρουσιαστές και συντελεστές να δείχνουν πια ότι βαριούνται, βαριούνται, βαριούνται.
Ξέρετε το να υπηρετείς την ψυχαγωγία ως τηλεοπτικό προϊόν είναι πιο σύνθετο από την ενημέρωση. Στην ψυχαγωγική εκπομπή πρέπει κάθε μέρα να εφευρίσκεις την επόμενη και αυτό είναι σπαζοκεφαλιά.
Οι συντελεστές κουρασμένοι πια μοιάζει να θέλουν να διατηρήσουν την παρουσία τους με χιλιοπαιγμένα πρόσωπα που δεν έχουν τίποτα άλλο να πουν απ’ όσα έχουν πει τα τελευταία είκοσι χρόνια.
Ελάχιστοι άνθρωποι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού μπορούν ή διαθέτουν την ικανότητα ν’ απευθύνονται στο τηλεοπτικό κοινό με λόγο και με θέμα.
Έτσι καταναλώνεται πάρα πολύς τηλεοπτικός χρόνος σε παιχνίδι μεταξύ των συντελεστών της εκπομπής με υπονοούμενα και γελάκια που αντιλαμβάνονται μόνο οι ίδιοι και καθόλου οι τηλεθεατές.
Η Φαίη και η παρέα της, ως παράδειγμα το δίνω, όταν δεν έχουν τις μόνιμες “στήλες” αστρολογία, μαγειρική ή εμπορικά θέματα, ροκανίζουν τον τηλεοπτικό “αέρα” με υπονοούμενα για την κρυφή ερωτική ζωή της Φαίης που ούτε “κρυφή” είναι ούτε διαθέτει τίποτα το σκανδαλώδες.
Αποτέλεσμα; Η εκπομπή με το “βαριά προίκα του παρελθόντος” να γίνεται εκπληκτικά ανιαρή.
Η τελευταία κόντρα που ξέσπασε ανάμεσα ανάμεσα σε Λάκη Γαβαλά και Τρύφωνα Σαμαρά για το ποιός υπηρετεί το ενδυματολογικό Κιτς με μεγαλύτερη συνέπεια, ένα θέμα που το ξεκίνησαν η Δέσποινα Βανδή και ο Σταμάτης Φασουλής , στο Just the 2 of Us, εξοστρακίστηκε, καθώς η Τατιάνα Στεφανίδου έδωσε μεγάλη σημασία στο κόστος της τσάντας που κρατούσε ο Λάκης όταν πήγε στην εκπομπή της . Μάθαμε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο Κέλυ της Ερμες, κοστίζει 65.000 Ευρώ . Με το χερούλι δηλαδή της συγκεκριμένης ζει οικογένεια με δύο παιδιά για ένα χρόνο.
Ο Λάκης μας έδινε πολύτιμες(;) πληροφορίες για τον συνωστισμό των οπαδών των πανάκριβων αξεσουάρ από μια εκπομπή που ο μέσος τηλεθεατής της αυτή την εποχή είναι στην καλύτερη περίπτωση επιδοτούμενος με 534 Ευρώ το μήνα.
Αυτά και άλλα ειπώθηκαν με αφορμή την ενδυματολογική εμφάνιση του Τρύφωνα με μία αποκριάτικη στολή σ ‘ένα τηλεοπτικό σόου όπου ο διάσημος κομμωτής επιχειρεί ως τραγουδιστής.
Ο Τρύφωνας πάλι με την σειρά του, πήγε στην εκπομπή της Φαίης την Δευτέρα, με τον Λάκη να έχει προηγηθεί νωρίτερα το πρωί να είναι στην εκπομπή της Σταματίνας Τσιμτσιλή για το ίδιο θέμα.
Το κεντρικό θέμα κουβέντας είναι αλληλοκατηγορίες του ενός προς τον άλλον για το ποιός δικαιούται να μιλάει δημοσίως για στυλ.

Και μέσα σε όλο αυτό το πανηγύρι, στην άλλη ψυχαγωγική εκπομπή που παρουσιάζει ο Γιώργος Λιάγκας στον ΣΚΑΙ έγιναν θέμα τα νεύρα του παρουσιαστή.
Ανάμεσα σε αυτά τα ‘’κορυφαία” θέματα, βρήκε χώρο και μια φωτογράφιση που έκανε η κυρία Ιωάννα Τούνη με μαγιό. Η μεγάλη είδηση ήταν ότι διακόπηκε η λήψη λόγω βροχής.
Φυσικά οι άχρηστες πληροφορίες, δεν τελειώνουν εδώ. Θέμα έγινε επίσης ότι η Φαίη φόρεσε παπούτσια με το πρόσωπο της Σταματίνας επάνω, τα οποία και είδε η Σταματίνα και πήρε τηλέφωνο στην εκπομπή της πρώτης!!!
Αν αυτά είναι μερικά από τα θέματα που απασχολούν έμπειρους αρχισυντάκτες και έμπειρους παρουσιαστές, μην αναρωτιέστε γιατί ο κόσμος προτιμά να διαλέγει παντόφλες και τηγάνια από την τηλεόραση. Προφανώς το βρίσκει πιο διασκεδαστικό.
Θέλω όμως πριν κλείσω να γράψω και για την εκπομπή του Νίκου Μουτσινά την οποία και έβλεπα στο You tube πριν τον κορονοϊό .

Βρίσκω μετά την επιστροφή της ομάδας από την Καραντίνα, να έχει χάσει η εκπομπή αρκετά από το κέφι του αυτοσχεδιασμού. Μια πολύ αναμενόμενη ροή πια και μια εμμονή του παρουσιαστή στο τραγούδι που δεν είναι το καλύτερό του.
Αν ενδιαφέρει κάποιους ακόμη το που και γιατί φεύγουν οι τηλεθεατές, ας ξεκινήσουν να ξανασχεδιάζουν εκπομπές και ας ξεκινήσουν να παράγουν θέματα που αυτή την εποχή να αφορούν εκείνους που αγαπούν το λαϊκό μέσο που λέγεται τηλεόραση

Ακολουθήστε το zinapost.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για Lifestyle, Showbiz, Gossip News και αποκλειστικά βιντεο.

Media news

Latest

zinapost.gr