search-button
cross-out

Αυστηρά μέτρα για τους ηλικιωμένους οδηγούς – Ποιοι αφήνουν το τιμόνι στα 65 και ποιοι στα 67

Αλλαγές στη νομοθεσία ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση - Σκέψεις για αυστηρές ιατρικές εξετάσεις και γεωγραφικούς περιορισμούς
Αυστηρά μέτρα για τους ηλικιωμένους οδηγούς – Ποιοι αφήνουν το τιμόνι στα 65 και ποιοι στα 67

Το θέμα των ηλικιακών ορίων και των περιορισμών που αφορούν την ανανέωση επαγγελματικών αδειών οδήγησης έχει επανέλθει δυναμικά στη δημόσια συζήτηση στην Ευρώπη. Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει το ενδεχόμενο τροποποιήσεων στη σχετική νομοθεσία, ειδικά για τους οδηγούς ηλικίας άνω των 65 ετών, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Παρόλο που δεν έχει τεθεί σε ισχύ κάποια οριζόντια απαγόρευση, εξετάζονται παρεμβάσεις όπως πιο αυστηρές ιατρικές εξετάσεις, περιορισμοί στη διάρκεια της ημερήσιας οδήγησης, ακόμα και γεωγραφικοί περιορισμοί για συγκεκριμένες ομάδες επαγγελματιών. Το ζητούμενο είναι να βρεθεί μια ισορροπία ανάμεσα στο δικαίωμα των πολιτών να διατηρούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα και την ανάγκη για αυξημένα επίπεδα ασφάλειας στους δρόμους.

Η Ιταλία αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα εφαρμογής τέτοιων μέτρων. Εκεί, οι οδηγοί άνω των 68 ετών δεν μπορούν να ανανεώσουν τις άδειες για βαρέα οχήματα, λεωφορεία ή οχήματα με ρυμουλκούμενα. Η διάταξη αυτή ισχύει ήδη από το 1992, αλλά ήρθε ξανά στο προσκήνιο μετά από δημοσιεύματα που προκάλεσαν σύγχυση.

Πριν από έναν χρόνο μάλιστα είχε τεθεί προς συζήτηση η ιδέα αύξησης του ορίου στα 70 έτη, εξαιτίας της έντονης έλλειψης οδηγών. Το φαινόμενο αυτό δεν περιορίζεται στην Ιταλία. Σύμφωνα με έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών (IRU), στη Γερμανία μόλις το 2,6% των οδηγών φορτηγών είναι κάτω των 25 ετών, ενώ σχεδόν ο μισός κλάδος (45%) είναι άνω των 55. Σε 35 χώρες, το ποσοστό των επαγγελματιών οδηγών κάτω των 25 δεν ξεπερνά το 6,5%, ενώ η IRU εκτιμά ότι παγκοσμίως λείπουν περίπου 3,6 εκατομμύρια οδηγοί.

Στην Ιταλία, οι περιορισμοί αφορούν τις άδειες κατηγορίας C και D, απαραίτητες για οχήματα μεταφοράς επιβατών και φορτίων. Μετά την ηλικία των 65 ετών απαιτούνται εντατικότεροι ιατρικοί έλεγχοι, ενώ μετά τα 68 η ανανέωση επιτρέπεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και με αυστηρή ιατρική τεκμηρίωση. Αντιθέτως, η κατηγορία Β δεν επηρεάζεται, επιτρέποντας σε άτομα άνω των 68 να συνεχίζουν να οδηγούν επιβατικά Ι.Χ.

Τι ισχύει στην Ελλάδα
Και στην ελληνική νομοθεσία προβλέπονται αντίστοιχα όρια. Βάσει του άρθρου 41 του Ν. 4850/2021, η μέγιστη ηλικία για την άσκηση του επαγγέλματος οδηγού φορτηγού ή λεωφορείου – είτε δημόσιας είτε ιδιωτικής χρήσης – είναι τα 67 έτη. Για όσους οδηγούν σχολικά ή τουριστικά λεωφορεία που μεταφέρουν μαθητές, το όριο καθορίζεται στα 65 έτη.

Τα όρια αυτά έχουν θεσπιστεί ως μέτρο πρόληψης για την ενίσχυση της ασφάλειας, ιδίως σε περιπτώσεις που οι οδηγοί μεταφέρουν ανθρώπινες ζωές και μάλιστα παιδιά. Δεν τεκμαίρουν αυτόματα ότι οι μεγαλύτεροι οδηγοί είναι ακατάλληλοι, αλλά λειτουργούν προληπτικά και με γνώμονα τη δημόσια ασφάλεια.

protothema.gr

Ακολουθήστε το zinapost.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για Lifestyle, Showbiz, Gossip News και αποκλειστικά βιντεο.

News

Latest

Πότε κλείνουν τα σχολεία για τις διακοπές Χριστουγέννων – Ποια ημέρα επιστρέφουν οι μαθητές
Ελλάδα

Πότε κλείνουν τα σχολεία για τις διακοπές Χριστουγέννων – Ποια ημέρα επιστρέφουν οι μαθητές

Αθήνα: Χειροπέδες σε 35χρονο  για άγρια δολοφονία γυναίκας στη Δανία
Ελλάδα

Αθήνα: Χειροπέδες σε 35χρονο για άγρια δολοφονία γυναίκας στη Δανία

Υπόθεση Φοινικούντας: Πως συνδέονται ο επιχειρηματίας που συνελήφθη και το τρίτο πρόσωπο που εμπλέκεται και αναζητείται
Videos

Υπόθεση Φοινικούντας: Πως συνδέονται ο επιχειρηματίας που συνελήφθη και το τρίτο πρόσωπο που εμπλέκεται και αναζητείται

Φοινικούντα: Δύο γυναίκες στο κάδρο των ερευνών για τη διπλή δολοφονία – Οι αντιφάσεις που «έκαψαν» τον ανιψιό
Ελλάδα

Φοινικούντα: Δύο γυναίκες στο κάδρο των ερευνών για τη διπλή δολοφονία – Οι αντιφάσεις που «έκαψαν» τον ανιψιό

Φοινικούντα: Ποιος είναι ο 32χρονος επιχειρηματίας που συνελήφθη για το διπλό έγκλημα στο κάμπινγκ
Ελλάδα

Φοινικούντα: Ποιος είναι ο 32χρονος επιχειρηματίας που συνελήφθη για το διπλό έγκλημα στο κάμπινγκ

Άγιος έρωτας – Ο Αντρέας μαθαίνει ότι ο Χάρης είναι γιος του
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Άγιος έρωτας – Ο Αντρέας μαθαίνει ότι ο Χάρης είναι γιος του

Φοινικούντα: «Όταν τελειώσει αυτό, θα δεις τι έχεις να πάθεις» έλεγε ο ανιψιός στην ξαδέλφη του πριν συλληφθεί – Το τρίτο πρόσωπο με την πολυτελή ζωή και τα κότερα
Ελλάδα

Φοινικούντα: «Όταν τελειώσει αυτό, θα δεις τι έχεις να πάθεις» έλεγε ο ανιψιός στην ξαδέλφη του πριν συλληφθεί – Το τρίτο πρόσωπο με την πολυτελή ζωή και τα κότερα

Ζάκυνθος: Ξεσπά ο πατέρας του 2χρονου αγοριού που έχασε τη ζωή του από επίθεση πιτ μπουλ: Λένε ότι εμείς φταίμε γι΄αυτό που έγινε. Όλοι αυτοί το αγαπούσαν περισσότερο από εμένα που το μεγάλωνα κάθε μέρα;
Videos

Ζάκυνθος: Ξεσπά ο πατέρας του 2χρονου αγοριού που έχασε τη ζωή του από επίθεση πιτ μπουλ: Λένε ότι εμείς φταίμε γι΄αυτό που έγινε. Όλοι αυτοί το αγαπούσαν περισσότερο από εμένα που το μεγάλωνα κάθε μέρα;

zinapost.gr