search-button
cross-out

Τι αλλάζει στην εξυπηρέτηση του ΕΦΚΑ το 2022

Μέχρι πρότινος, η εμπειρία των πολιτών από τον ΕΦΚΑ είχε συνδεθεί με το «κακό» πρόσωπο της δημόσιας διοίκησης: με τη γραφειοκρατία, την αδυναμία επικοινωνίας, την ταλαιπωρία και τον εκνευρισμό. Σήμερα, η κατάσταση έχει βελτιωθεί αισθητά.
Τι αλλάζει στην εξυπηρέτηση του ΕΦΚΑ το 2022

Τους τελευταίους μήνες ο ΕΦΚΑ εφαρμόζει μια σειρά από δράσεις, με στόχο την οριστική αντιμετώπιση προβλημάτων που υποβαθμίζουν την εξυπηρέτηση του πολίτη. Στο επίκεντρό τους βρίσκεται η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας, για την παροχή πάνω από 50 ηλεκτρονικών υπηρεσιών, τη δυνατότητα για ηλεκτρονικά ραντεβού, την υπηρεσία myEFKAlive κ.ά.

Καθοριστικό, επίσης, ρόλο στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών έχειη λειτουργία του 1555, του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που λειτουργεί24 ώρες το 24ωρο, χωρίς χρέωση και με ελάχιστο χρόνο αναμονής.Μέχρι τώρα, το νέο τηλεφωνικό κέντρο έχει δεχθεί περίπου 400.000 κλήσεις πολιτών, από τις οποίες έχει εξυπηρετηθεί το 96%.

Η προσπάθεια, όμως, για τον οργανωτικό και ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΦΚΑ είναι συνεχής.Εντός του 2022, στον ΕΦΚΑ υλοποιούνται νέες, ή επεκτείνονται υφιστάμενες δράσεις, οι οποίες ενισχύουν περαιτέρω το ψηφιακό προφίλ του οργανισμού και αναβαθμίζουν το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών. Ειδικότερα, έχουν ήδη δρομολογηθεί οι εξής δράσεις:

  • Καταργείται σταδιακά η ανάγκη τηλεφωνικής επικοινωνίας με φυσικά υποκαταστήματα, καθώς το σύνολο της εξυπηρέτησης των πολιτών θα γίνεται μέσω του ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου 1555.
  • Αναπτύσσονται 15 νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, οι οποίες θα μειώσουν ακόμη περισσότερο την ανάγκη για φυσική παρουσία και αναμονή στα υποκαταστήματα του φορέα.Ήδη κάθε μήνα πραγματοποιούνται περίπου 1,2 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, αποτρέποντας αντίστοιχες μετακινήσεις και περιορίζοντας δραστικά την ταλαιπωρία των πολιτών.
  • Ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος του 2021 η συγχώνευση των φυσικών υποκαταστημάτων του ΕΦΚΑ, με σκοπό να δημιουργηθεί σε κάθε νομό μια ενιαία διεύθυνση.Έτσιαποφεύγονται οι περιττές μετακινήσεις, η σύγχυση και η ταλαιπωρία των πολιτών, ενώ βελτιώνεται και ο συντονισμός μεταξύ των υπαλλήλων.
  • Καταργούνται σταδιακά οι επισκέψεις στα φυσικά υποκαταστήματα για υπηρεσίες που παρέχονται ηλεκτρονικά. Με τον τρόπο αυτό θα αποσυμφορηθούν ακόμη περισσότερο τα υποκαταστήματα, βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση των πολιτών που χρειάζεται να εξυπηρετηθούν με φυσική παρουσία, αλλά και την καθημερινότητα των εργαζομένων του ΕΦΚΑ.
  • Επεκτείνεται παντού η υπηρεσία myefkalive, μέσω της οποίας οι ασφαλισμένοι εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως, με τηλεδιάσκεψη ή βιντεοκλήση. Η υπηρεσία ξεκίνησε καλύπτοντας αρχικά τους κατοίκους των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων. Σήμεραέχει επεκταθεί και στα νησιά του Ιονίου και του Βορειοανατολικού Αιγαίου, ενώ σταδιακά θα προστεθούν όλες οι περιοχές της Ελλάδας.
  • Μονιμοποιείται η υπηρεσία των ηλεκτρονικών ραντεβού, για τις υποθέσεις όπου είναι απαραίτητη η επίσκεψη στα φυσικά υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 860.000 ηλεκτρονικά ραντεβού, ενώ από τον Ιούλιο του 2021τα διαθέσιμα ραντεβού έχουν επεκταθεί από τις δύο εβδομάδες στις πέντε.

Παράλληλα με την αναβάθμιση των υπηρεσιών του, παραμένει προτεραιότητα για τον ΕΦΚΑ η επιτάχυνση της εκκαθάρισης των εκκρεμών συντάξεων. Στο πλαίσιο αυτό, έχει τεθεί σε λειτουργία ο Πύργος Ελέγχου, για την παρακολούθηση της πορείας των αιτημάτων συνταξιοδότησης σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, εντός του Νοεμβρίου ανέλαβαν σε πρώτη φάση δράση 179 πιστοποιημένοι ιδιώτες δικηγόροι και λογιστές, προκειμένου να βοηθήσουν ως εξωτερικοί συνεργάτες στην επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής συντάξεων.

Είναι αλήθεια ότι ο ΕΦΚΑκαλείται να φέρει σε πέρας μια τεράστια και δύσκολη αποστολή, που δυσχεραίνεται από οργανωτικές παθογένειες και κακές νοοτροπίες του παρελθόντος. Τα προβλήματα αυτά, προφανώς, δεν μπορούν να λυθούν αυτόματα. Όμως, η αρχή έχει γίνει και ο ΕΦΚΑ σταδιακά μετατρέπεται, από εστία ταλαιπωρίας, σε έναν οργανισμό που σέβεται και υπηρετεί τον πολίτη.

Ακολουθήστε το zinapost.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για Lifestyle, Showbiz, Gossip News και αποκλειστικά βιντεο.

Advertorial

Latest

Δεν έχει κάνει ούτε μια  πλαστική, είναι το όνειρο κάθε γυναίκας: Έτσι είναι στα 73 ο Ριτζ του «Τόλμη & Γοητεία»
Lifestyle news

Δεν έχει κάνει ούτε μια πλαστική, είναι το όνειρο κάθε γυναίκας: Έτσι είναι στα 73 ο Ριτζ του «Τόλμη & Γοητεία»

Πόλεμος στο Ισραήλ – Τραγικός επίλογος για τον Ιτζάκ, τη Σάνι και την Αμίτ: Οι ιστορίες των τριών ομήρων της Χαμάς που βρέθηκαν νεκροί
Καιρός

Πόλεμος στο Ισραήλ – Τραγικός επίλογος για τον Ιτζάκ, τη Σάνι και την Αμίτ: Οι ιστορίες των τριών ομήρων της Χαμάς που βρέθηκαν νεκροί

«Η Δάφνη-Άννα είναι η κόπıα μου»: Η άγνωστη 17χρονη εγγονή της Παναγιωτοπούλου, είναι «μετενσάpκωσή» της
Lifestyle news

«Η Δάφνη-Άννα είναι η κόπıα μου»: Η άγνωστη 17χρονη εγγονή της Παναγιωτοπούλου, είναι «μετενσάpκωσή» της

Μενίδι: «Ούτε θυμάμαι που την κάρφωνα. Την κάρφωνα παντού…» – Κυνική ομολογία του δολοφόνου της 40χρονης
Ελλάδα

Μενίδι: «Ούτε θυμάμαι που την κάρφωνα. Την κάρφωνα παντού…» – Κυνική ομολογία του δολοφόνου της 40χρονης

Αχαΐα- Εφιαλτικές στιγμές για  62χρονη που βιάστηκε από 23χρονο στο  χωράφι της: Την έριξε κάτω, την βίασε και μετά…
Zina's Blog

Αχαΐα- Εφιαλτικές στιγμές για 62χρονη που βιάστηκε από 23χρονο στο χωράφι της: Την έριξε κάτω, την βίασε και μετά…

Ντίνος Ηλιόπουλος: Ανατριχιάζει η επιγραφή πάνω στον τάφο του, το ζήτησε ο ίδιος πριν τον θάνατό του
Lifestyle news

Ντίνος Ηλιόπουλος: Ανατριχιάζει η επιγραφή πάνω στον τάφο του, το ζήτησε ο ίδιος πριν τον θάνατό του

«Ηλέκτρα»: Ο Παύλος συλλαμβάνεται. Ηλέκτρα και Νεφέλη σε απόγνωση…
TV Program

«Ηλέκτρα»: Ο Παύλος συλλαμβάνεται. Ηλέκτρα και Νεφέλη σε απόγνωση…

Γυναικοκτονία στο Μενίδι: «Με έπιασε από το λαιμό και μου γύρισε το δάχτυλο» – Η συγκλονιστική κατάθεση της 40χρονης στις 7 Μαΐου
Ελλάδα

Γυναικοκτονία στο Μενίδι: «Με έπιασε από το λαιμό και μου γύρισε το δάχτυλο» – Η συγκλονιστική κατάθεση της 40χρονης στις 7 Μαΐου

zinapost.gr