search-button
cross-out

Τιτανικός: «Υπάρχει μόνο μία εξήγηση» για την τραγωδία του υποβρυχίου

Όπως δήλωσε πιλότος υποβρυχίων βαθέων υδάτων αυτή η καταστροφή οφείλεται σε σφάλμα με τον μηχανικό σχεδιασμό της κάψουλας.
Τιτανικός: «Υπάρχει μόνο μία εξήγηση» για την τραγωδία του υποβρυχίου

 Η παροχή οξυγόνου για 96 ώρες στο πλοίο είχε δημιουργήσει ελπίδες ότι το υποβρύχιο μπορεί να βρέθηκε άθικτο, ή ακόμα και στην επιφάνεια μετά την απελευθέρωση του βάρους σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Υπάρχει «μόνο μία εξήγηση» ως προς το γιατί το υποβρύχιο Titan κατέρρευσε καθώς κατέβαινε προς το ναυάγιο του Τιτανικού αυτή την εβδομάδα και αυτό είναι ένα σφάλμα με τον μηχανικό σχεδιασμό της ίδιας της κάψουλας, δήλωσε πιλότος υποβρυχίων βαθέων υδάτων.

Ο Ofer Ketter, πρόεδρος της SubMerge, η οποία παρέχει συμβουλές για την ασφάλεια των υποβρυχίων, είπε στο Newsweek την Παρασκευή ότι η επαναλαμβανόμενη πίεση από τα ταξίδια στο ναυάγιο του Τιτανικού σε ένα κύτος κατασκευασμένο από μη συμβατικό υλικό σήμαινε ότι το σκάφος «απλά δεν σχεδιάστηκε για να αντέξει την πίεση στην οποία κατέβηκε».

Ο υποναύαρχος John Mauger, της ακτοφυλακής των ΗΠΑ, ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι ένα από τα ρομπότ βαθέων υδάτων που επιστρατεύτηκαν για να ψάξουν για το υποβρύχιο είχε βρει ένα πεδίο συντριμμιών «συμβατό με την καταστροφική απώλεια του θαλάμου πίεσης» κοντά στο σημείο όπου οι επικοινωνίες είχαν χαθεί.

Το σκάφος είχε σταματήσει να ανταποκρίνεται στο ταξίδι επιφανείας περίπου μία ώρα και 45 λεπτά μετά την κάθοδό του, η οποία ξεκίνησε το πρωί της Κυριακής. Η παροχή οξυγόνου για 96 ώρες στο πλοίο είχε δημιουργήσει ελπίδες ότι το υποβρύχιο μπορεί να βρέθηκε άθικτο, ή ακόμα και στην επιφάνεια μετά την απελευθέρωση του βάρους σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Αλλά η ανακάλυψη του πεδίου συντριμμιών επιβεβαίωσε το χειρότερο σενάριο και ότι ο δισεκατομμυριούχος Hamish Harding, ο διευθύνων σύμβουλος της OceanGate Stockton Rush, ο πρώην δύτης του γαλλικού ναυτικού Paul-Henry Nargeolet, ο βρετανο-πακιστανός επιχειρηματίας Shahzada Dawood και ο γιος του, Suleman, θεωρούνται τώρα νεκροί.

Μηχανικό σφάλμα

«Σε αυτή την περίπτωση αυτής της ακραίας, καταστροφικής κατάρρευσης, υπάρχει μόνο μία εξήγηση – και αυτή είναι ένα μηχανικό σφάλμα», δήλωσε ο Ketter, ο οποίος έχει περάσει πάνω από 20 χρόνια κάνοντας ταξίδια σε περίπου 1.600 πόδια κάτω από την επιφάνεια.

Εξήγησε ότι οι νόμοι της φυσικής «είναι γνωστοί» και «δεν αλλάζουν», προσθέτοντας: «Αυτό σημαίνει, από μηχανική και επιχειρησιακή άποψη, ξέρουμε πώς να το κάνουμε. Δεν είναι κάτι που πρέπει να ανακαλυφθεί».

Η κατάδυση στο Challenger Deep το ναθύτερο σημείο όλων των ωκεανών

“Εμείς, ως βιομηχανία και ως ανθρωπότητα, έχουμε φτάσει τρεις φορές βαθύτερα από το βάθος του Τιτανικού, στο Challenger Deep, στα βαθύτερα σημεία όλων των ωκεανών. Εχουμε καταδυθεί επανηλλειμένες φορές με ασφάλεια», δήλωσε ο πιλότος με έδρα την Κόστα Ρίκα.

Το Challenger Deep, μέρος της τάφρου των Μαριανών στον Ειρηνικό Ωκεανό, είναι το το πιο βαθύ γνωστό σημείο κάτω από τη θάλασσα και εξερευνήθηκε τον Ιούλιο του 2022. Έχει βάθος σχεδόν 36.000 πόδια. Το ναυάγιο του Τιτανικού βρίσκεται περίπου 12.500 πόδια κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας – πολύ χαμηλότερα από ό, τι μπορούν να ταξιδέψουν τα περισσότερα υποβρύχια.

Δεν άντεξε την πίεση

«Έτσι, αυτό μας αφήνει μόνο με την επιλογή: ότι το συγκεκριμένο υποβρύχιο απλά δεν σχεδιάστηκε για να αντέξει την πίεση στην οποία κατέβηκε», δήλωσε ο Ketter. Αυτό είναι μόνο το συμπέρασμα που υπάρχει για αυτό το σενάριο».

Γύρω από το ναυάγιο, η θάλασσα ασκεί περίπου 400 bar πίεσης. Κοντά στο επίπεδο της θάλασσας, βιώνεται μόνο ένα bar πίεσης.

Τα κατασκευαστικά λάθη

Άλλοι έχουν παρατηρήσει τον αντισυμβατικό σχεδιασμό του Τιτάνα. Ο Tom Shugart, ανώτερος συνεργάτης στο Κέντρο για μια Νέα Αμερικανική Ασφάλεια και πρώην διοικητής υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, δήλωσε στο Newsweek την Πέμπτη ότι ήταν «πολύ ασυνήθιστο» να υπάρχει ένας κύλινδρος από ανθρακονήματα για το κύτος του, ενώ άλλα υποβρύχια βαθέων υδάτων τείνουν να κατασκευάζονται από μεταλλικές σφαίρες.

Ο Ketter συμφώνησε, προσθέτοντας ότι ενώ η βιομηχανία δεν ήταν αντίθετη στην καινοτομία, η OceanGate, ιδιοκτήτρια του Titan, είχε λάβει «προειδοποιήσεις» σχετικά με τον καινοτόμο σχεδιασμό της.

Ένας από τους πρώην υπαλλήλους της εταιρείας μήνυσε την εταιρεία για θέματα ασφάλειας το 2018, ενώ οι New York Times ανέφεραν ότι η επιτροπή επανδρωμένων υποβρύχιων οχημάτων της Marine Technology Society είχε προειδοποιήσει την OceanGate να μην επιτρέψει ανεξάρτητες δοκιμές του σκάφους.

Η εταιρεία δήλωσε το 2019 ότι η εισαγωγή μιας εξωτερικής οντότητας ήταν «ανάθεμα για ταχεία καινοτομία». Ο ιστότοπός του αναφέρει ότι ο Τιτάνας σχεδιάστηκε για βάθη άνω των 13.000 ποδιών και είχε ένα σύστημα παρακολούθησης της υγείας του κύτους σε πραγματικό χρόνο που παρείχε «απαράμιλλη ασφάλεια».

Ωστόσο, το ταξίδι της Κυριακής δεν ήταν το πρώτο του Τιτάνα. Το υποβρύχιο είχε κάνει ταξίδια μέχρι το ναυάγιο το 2021 και το 2022 και αρκετοί άνθρωποι που ταξίδεψαν σε αυτό στο παρελθόν έχουν μιλήσει για την εμπειρία τους από την εξαφάνισή του.

Ο Ketter πρόσθεσε ότι ένας «πολύ, πολύ σημαντικός παράγοντας στο σχεδιασμό ενός βαθιού υποβρύχιου» ήταν «πώς το υλικό αντιδρά σε επαναλαμβανόμενους κύκλους».

«Είναι άλλο πράγμα να το κάνεις μία φορά, εντελώς άλλο πράγμα να έχεις την ίδια δομή πίεσης και το ίδιο υλικό να ανεβοκατεβαίνει μέσα από τις πιέσεις και να αντέχει τις ακραίες αλλαγές», είπε.

Ο Ketter ανέφερε την πιθανότητα ανάπτυξης μικροσκοπικών ρωγμών στο κύτος καθ ‘όλη τη διάρκεια των ταξιδιών του και πρότεινε ότι το τελευταίο ταξίδι του Τιτάνα ήταν ακριβώς όταν η πίεση έγινε υπερβολική για τη δομή.

Newsweek

Ακολουθήστε το zinapost.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις για Lifestyle, Showbiz, Gossip News και αποκλειστικά βιντεο.

News

Latest

Yπόθεση Ελληνικού: Όσα διαδραματίστηκαν πίσω από το τραβηγμένο παραβάν, στον θάλαμο του νοσοκομείου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Yπόθεση Ελληνικού: Όσα διαδραματίστηκαν πίσω από το τραβηγμένο παραβάν, στον θάλαμο του νοσοκομείου

Η Ζήνα Κουτσελίνη για τη σχέση της με τον Πέτρο Κουσουλό: Για να το ξεκαθαρίσουμε μια και καλή…
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Η Ζήνα Κουτσελίνη για τη σχέση της με τον Πέτρο Κουσουλό: Για να το ξεκαθαρίσουμε μια και καλή…

Θρήνος για τον 23χρονο Σάββα που σκοτώθηκε σε τροχαίο 4 μέρες μετά τον γάμο του – «Ήταν πατέρας με βαθιά καλοσύνη και αξιοπρέπεια»
Ελλάδα

Θρήνος για τον 23χρονο Σάββα που σκοτώθηκε σε τροχαίο 4 μέρες μετά τον γάμο του – «Ήταν πατέρας με βαθιά καλοσύνη και αξιοπρέπεια»

Γιώργος Κακοσαίος: Η οικογένειά του στο πλευρό του για την παρουσίαση του άλμπουμ του «Μάθε μου τον έρωτα»
Lifestyle

Γιώργος Κακοσαίος: Η οικογένειά του στο πλευρό του για την παρουσίαση του άλμπουμ του «Μάθε μου τον έρωτα»

Δάκρυσε η Εύη Βατίδου μιλώντας για τον Αλέξη Κούγια: Σήμερα ο Αλέξης, μου έχει αφήσει τα πάντα, τα παιδιά…
Videos

Δάκρυσε η Εύη Βατίδου μιλώντας για τον Αλέξη Κούγια: Σήμερα ο Αλέξης, μου έχει αφήσει τα πάντα, τα παιδιά…

Η ανακοίνωση του Ant1 για την Έλλη Κοκκίνου
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Η ανακοίνωση του Ant1 για την Έλλη Κοκκίνου

Τι κοινό μπορεί να έχουν οι δηλώσεις, οι πολιτικοί, τα σκάνδαλα και κάποιες… επικοινωνιακές «πατάτες»;
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Τι κοινό μπορεί να έχουν οι δηλώσεις, οι πολιτικοί, τα σκάνδαλα και κάποιες… επικοινωνιακές «πατάτες»;

Η Εύη Βατίδου για τον Αλέξη Κούγια: Πίστευα προς το τέλος ότι ίσως μου ζητούσε συγνώμη, αλλά δεν συνέβη…. Ήταν σκληρός και έμεινε σκληρός απέναντι μου…
Videos

Η Εύη Βατίδου για τον Αλέξη Κούγια: Πίστευα προς το τέλος ότι ίσως μου ζητούσε συγνώμη, αλλά δεν συνέβη…. Ήταν σκληρός και έμεινε σκληρός απέναντι μου…

zinapost.gr